שיימינג ברשתות החברתיות וניהול מוניטין
הביטוי המוכר "טוב שם משמן טוב", הלקוח מספר קהלת, מסביר מדוע שמו הטוב של האדם הוא הנכס החשוב ביותר שנמצא ברשותו. שמו של האדם – שם כולל לנכסים הפיזיים והרוחניים שברשותו, לדימוי הציבורי שלו ואולי גם ליחס שלו לעצמו – מכיל בתוכו את כל מה שהוא כולל, מייצג ומשקף.
בתקופה שבה המציאות הדיגיטלית הרבה יותר דומיננטית מהמציאות האמיתית באופן שבו מתנהלים חיינו ברור שלשם שלנו יש קיום בפני עצמו ברשת. חיפוש פשוט בגוגל יכול להניב תוצאות שיספרו את כל מה שרצינו (ולא רצינו) לדעת על כל אדם או חברה.
איך לשמור את השם באינטרנט
לכן, חשוב שהשם הטוב יישמר גם באינטרנט: בדיוק כמו שהייתם מגנים על שמכם אם מישהו בחיי היומיום היה מוציא דיבה עליכם, כך גם בעולם הוירטואלי. התכחשות לשם שלכם ברשת ולאופן שבו אתם מוצגים (לחיוב או לשלילה) תעשה לכם עוול.
רבים מגלים כי הזהות הוירטואלית שלהם בעייתית. ייתכן ששמם הוכפש, לא מתאר נאמנה את עשייתם, אינו מקדם את העסק שלהם או נותן בולטות לתכנים לא רלוונטיים. מבלי לטפל בבעיות אלה, הן לא ייפתרו מעצמן.
איש מקצוע המבין בניהול מוניטין ברשת עם מומחיות במחיקת שיימינג ובטיפול במשברים אינטרנטיים הנוגעים למוניטין של אישים או מותגים יכול לנהל את התדמית שלכם בגוגל. הוא מסוגל לשנות את האופן שבו מוצג שמכם באתרים, בפורטלים מובילים וברשתות החברתיות. זו הדרך שבאמצעותה אפשר לשלוט על הצורה שבה שמכם יצטייר באינטרנט וייראה בפני אחרים.