תתקדמו לפתרון – ניהול מוניטין באינטרנט
למרות הקדמה, הטכנולוגיה ונוחות השימוש נראה כי מהפיכת האינטרנט, שהחלה לפני כשני עשורים, הביאה עימה לא מעט בעיות והזדמנויות.
קלות השימוש באינטרנט, בגוגל וברשתות החברתיות יצרה סיטואציה שכמעט כל אחד יכול להשפיע באונליין ובמנועי החיפוש על דעת הקהל, על התדמית ובעיקר על מוניטין אישי או עסקי. משמעות הדבר שנוצרו אינסוף הזדמנויות אך יש שניצלו זאת לרעה!
איך תוצאות מגמתיות ברשת משפיעות על הצרכן הישראלי?
הצרכן הישראלי עבר בשנים האחרונות מהפיכה. הוא משתמש יותר בכרטיסי אשראי, הוא רוכש יותר ברשת והוא ניזון מכתבות, ביקורות, המלצות ומידע באון ליין.
כיום מעטים שואלים את החברים שלהם איפה כדאי לעשות קניות. פופולארי יותר לבצע סקרי שוק בגוגל, להשוות מחירים באתרים השונים ולקבל מידע מאתרי חדשות וקניות. הבעיה הגדולה שחלק מאותם אתרים משלמים מאות אלפים ואפילו מיליונים כדי לייצר מצגי שווא וכדי לגרום ללקוח פוטנציאלי לרכוש מוצר כזה או אחר, ועל הדרך הם משחירים ופוגעים בעסקים אחרים.
השיטה שבה בעלי העסקים בישראל נפגעים כתוצאה מפרסום שלילי
גם לקוחות, יריבים עסקיים ובעלי אינטרסים למדו את הדרך הקלה לפגוע בעסקים ו"לנקום" בהם באמצעות פרסומים שליליים, הפצת שמועות או פרסומים מגמתיים. אמנם חלק מהביקורות העולות בגוגל לגיטימיות אבל אין ספק שהיד קלה על המקלדת ומיום ליום אנו נחשפים ליותר השמצות פרועות ויוצר תכנים שליליים.
למה רואי חשבון, עורכי דין ובעלי מקצועות חופשיים נפגעים בגוגל
בעלי מקצועות חופשיים כמו עורכי דין, רואי חשבון, רופאים, מטפלים, יועצים, אינסטלטורים, מנעולנים ועוד שערכו לאחרונה חיפוש בגוגל – גילו כי השם שלהם הושחר באופן מגמתי. אותם בעלי מקצועות חופשיים מגלים, על הדרך, כי יש להם ירידה במספר הלידים הנכנסים, ירידה במספר העסקאות וירידה בהכנסות. חלק משמעותי מהנזק נגרם בשל העובדה שהעסק זה הם. כלומר שם העסק הוא השם שלהם.
מסתבר שקיימת מגמה שאנשים מסוימים מנצלים את הרשת כדי להעלות תכנים כנגד בעלי מקצועות חופשיים: כנגד ד"ר, בגנות מטפל, ביקורת על רו"ח או טענות על יועץ מתוך כוונה לחשוף אותו ברשת ולהנגיש לגולשים את המידע השלילי אודותיו.
מידע שלילי באתרי חדשות ובאתרים משפטיים
אחת מהתופעות הכואבות והמזיקות ביותר היא ההופעה של סיקורים שליליים, פרסומים של פסקי דין, החלטות משפטיות וכתבי חשדות העולות באינטרנט באופן יומי. למידע זה המופיע ברשת השפעה רבה על אנשים פרטיים, אישי ציבור, מפורסמים, בעלי מקצועות חופשיים, מותגים, חברות ועוד.
אם בעבר על מנת להשיג מידע רגיש היה צורך "לבצע חקירה" – הרי שהיום כל דיון משפטי, כל חשד, וכל פרור של מידע עולה לרשת ומסתבר שהתכנים הללו בחלקם, פוגעניים, מזיקים, לא רלוונטיים או לא מדויקים.
המינונים שהכתבות השליליות עולות לרשת גבוה, משמעותי ומזיק. הנזקים הנגרמים עצומים – אנשים מאבדים את מקומות העבודה שלהם, מפסידים את ההזדמנויות שלהם לעבודה חדשה ולחיים טובים יותר, נאלצים לחיות בחושך, לפחד ממה שיגידו השכנים ובסביבה הקרובה ובעיקר חוששים שהמידע ברשת ייחשף ברבים.
כתובות שליליות, ביקורות ומידע רגיש המופיע ברשת פוגע בחיי המשפחה, פוגע בילדים, פוגע בזוגיות, פוגע, עלול לפגוע ועלול להרוס כל חלקה טובה.
יהיו מי שיגידו כי מה שמפורסם ברשת, בגוגל ובאתרי החדשות הוא מידע לגיטימי, ראוי ובדוק אך יש פרסומים ויש פרסומים ויש נזקים דיגיטליים שעלולים להישאר לנצח.
איך להתמודד עם פרסומים שליליים מהרשת?
רונן הלל – ניהול מוניטין! רונן הלל מומחה ניהול מוניטין בגוגל ובאינטרנט עוסק בייעוץ תדמיתי בגוגל ובטיפול בנפגעי גוגל. רונן הלל מטפל בחשודים, נאשמים, אנשים פשוטים, בכירים, מפורסמים, בעלי מקצועות חופשיים ובעצם בכולם – בכל מעמד ומכל מגזר.
הטיפול נעשה במקרים קלים, מסובכים או מורכבים ומציע פתרונות חכמים, חשיבה יצירתית ומהלכים ייחודיים להתמודדות עם התכנים השליליים בגוגל ועם תוצאות חיפוש לא רצויות.
עד כה, הצליח רונן הלל לעזור למאות רבות של לקוחות שסבלו מתכנים שליליים בגוגל.